Obserwatorzy

poniedziałek, 1 października 2012

"Osoba Agaty Passent"


Źródło: interia.pl
Zarówno w Polsce jak i na świecie są osoby, o których warto warto coś napisać. Postacie uzdolnione, wyjątkowe i godne uwagi. Na pewno do tego grona należy zaliczyć jedną z najlepszych polskich felietonistek, Panią Agatę Passent. Jej twórczość jest wyjątkowa i specyficzna. Czytając jej felietony ma się wrażenie, że ta niespełna 40letnia kobieta potrafi pisać praktycznie o wszystkim bez wyjątku.
Pewnie talent pisarski odziedziczyła po ojcu, który również był felietonistą oraz po matce, wybitnej poetce Agnieszce Osieckiej.
Tutaj rodzi się pytanie czy pisania można się nauczyć? Myślę, że pewnej wrażliwości literackiej i stylu nie da się wykuć jak szkolnej regułki. Do tego po prostu trzeba mieć talent, smykałkę którą szlifuje się i udoskonala przez pisanie kolejnych prac. Z czasem może znajdzie się ktoś kto przeczyta Nasze wypociny i doceni zarówno je jak i naszą ciężką pracę.
Felietonista ma jednak pewien komfort, którym jest  twórcza dowolność, a co za tym idzie nieskończoność tematów, które może poruszyć. Tyle rzeczy dziejących się na świecie i w społeczeństwie można skomentować, tyle wątków poruszyć. Cały psikus tkwi w tym by tym wszystkim zaciekawić czytelnika i zachęcić go do powrotu i przeczytania Naszych kolejnych dzieł. Tworzenie dla samego siebie byłoby jak przybijanie sobie samemu piątki i mówienie:" Dobra robota. Tak trzymaj."...
Dlatego też utworzyłem tego bloga. Chciałbym przez niego podzielić się z Wami moimi przemyśleniami i sposobem postrzegania pewnych spraw. Niektórzy z Was mogą odebrać moje teksty jako żale. Zapewniam Was, że niejedno już w życiu przeżywałem by się tutaj bezsensownie żalić. Wiem, że czasem bywam bardzo krytyczny wobec pewnych spraw, ale ja po prostu mam taki styl i na pewno z niego nie zrezygnuje.
Kto wie? Może kiedyś zostanę zauważony  podobnie jak Agata Passent i uda mi się osiągnąć coś więcej. Póki co zaczynam studia i mam zamiar dalej pisać felietonki.  
Z tego miejsca pozdrawiam wszystkich tych, którzy co jakiś czas odwiedzają mojego bloga oraz serdecznie dziękuje tym, którzy go udostępniają. Trzymajcie się ciepło i wpadajcie częściej;)

Zachęcam również wszystkich do odwiedzenia oficjalnej strony Pani Agaty http://agatapassent.pl/ i przeczytania kilku jej dzieł. Myślę, że na pewno Was one zaciekawią i skłonią do przemyśleń.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz